Espai de Migdia

Foto.mnej 2
Objectius generals del projecte menjador
El nostre projecte neix per donar resposta a les necessitats escolars d’ oferir un servei de menjador de qualitat.
Es busca que l’ infant que fa ús de l’ espai migdia, tingui cobertes totes les necessitats que ha de proporcionar el servei.
L’ eix vertebrador del projecte, és oferir un servei on l’ infant sigui el protagonista del seu temps lliure dins l’ espai de menjador i, acompanyar-lo en la seva  educació alimentària.
Per tal de poder dur a terme la nostra tasca ens marquen els objectius següents:
  • Oferir diverses activitats de lleure ( jocs de pati, jocs dirigits, tallers plàstics, jocs de taula, racons, etc ) on siguin els propis infants els que triïn allò que volen fer.
  • Convidar-los a participar de les dinàmiques que es portin a terme a l’espai migdia.
  • Crear espais a partir de les propostes i demandes dels infants.
  • Presentar els nous aliments.
  • Treballar els hàbits abans, durant i després de menjar .
  • Oferir i guiar l’ hora del dinar per tal de que els infants no només mengin, sinó que participin i gaudeixin d’ una bona sobretaula.
 
Com treballem

IMG_20160916_130907

  • Partint dels objectius marcats, i seguin amb la premissa que cada  infant és el protagonista del seu temps lliure, creiem que la millor manera de portar-ho a terme és:
  • Oferint espais i racons diaris amb temàtiques diverses, perquè cada nen i nena pugui triar a què vol jugar.
  • Els racons i espais diaris son: jocs de construcció, jocs de fusta, joc simbòlic, espai creatiu, jocs de taula, titelles, música, ganxet, jocs de pilota, jocs de raqueta…
  • Dinamitzant el pati a partir de jocs dirigits, on els nens i nenes poden participar-hi.
  • Propiciant moments on ells puguin dur a terme les seves propostes: lligues, tallers, obres de teatre…
 
Tot això ho portem a terme seguint la base d’ una escolta activa i el respecte vers les preferències dels infants del servei de l’ espai migdia.
 
Pel que fa la feina dins el menjador:
IMG_20160916_130325
  • Treballem els hàbits d’ higiene explicant-los la importància d’ aquests abans i després dels àpats.
  • A partir de contes, o dinàmiques presentem als més petits els aliments nous.
  • Conscienciem als infants sobre la importància d’ una bona alimentació, a partir de jocs.
  • Fem servir dinàmiques, com “de què te gust?” per tal de que tothom tasti tots els aliments, i anem treballant progressivament l’ introducció dels nous aliments, o aquells que no agraden.
  • Respectem els ritmes de menjar de cada infant, entenent que hi ha un límit horari per l’ àpat.
IMG_20160916_130706