karate

karatec2

 FILOSOFIA
El karate és un art marcial d’origen japonès on treballem de manera tradicional, això vol dir, que no practiquem la competició però si que farem alguna puntualització sobre el reglament de competició i  així, poder participar en alguna competició de caire no oficial..
Nosaltres treballem sobre els valors com són:  la disciplina, el respecte, I’esforç i la constància. A nivell físic treballem tot el cos de manera simètrica sense cap mena de contacte, tot el contrari, els alumnes busquen el control de les tècniques. Tot això fa que el nen aprengui a controlar el seu cos i les seves emocions.
El karate-Do  és una disciplina marcial  i la treballarem  com una eina més, paral·lela a la formació dels nens i nenes dins de l’ escola i aprofitant la seva pràctica en el seu procés evolutiu.
Que l’ alumne en la pràctica del kARATE-DO:
assoleixi el seu nivell tant tècnic, físic com emocional segons les seves característiques individuals.
 es respecti a si mateix i als altres
millori la seva concentració
agafi autonomia a l’ hora de canviar-se i en la seva higiene personal
acceptació de les normes, dintre del gimnàs i envers els monitors i companys
guanyar seguretat i confiança en si mateix amb la pràctica  continuada amb esforç i constància
cooperi i ajudi als més petits en el seu treball
aprengui a canalitzar les emocions negatives i a reprimir la violència
 guardi cura de tot el material utilitzat a l’ escola
valori amb fidelitat tots els continguts i en faci un bon us tant dintre de l’ escola com en    l’ àmbit familiar i social.
Per treballar en aquesta línia cal prèviament:
La comunicació entre tots els que formem part de l’ escola: monitors , pares , professors i educadors
Un bona entesa per part dels pares, de  que l’ activitat no és només una forma d’aparcament dels nens, sinó tot el contrari, un instrument més dintre de l’ escola en la formació dels nens.
L’ escola per poder realitzar l’ activitat ha de garantir uns espais en condicions òptimes per al bon funcionament de l’ activitat.
El  karate-do no només busca el domini del cos sinó també l’ equilibri entre el treball tècnic i emocional.

 

Per aconseguir això, treballem diferents aspectes en l’alumne:

 

Aspecte Motriu: el contingut principal és la preparació, orientació, entrenament i aplicació de les aptituds i de les tècniques motrius (potència, velocitat i resistència). Volem desenvolupar les habilitats motrius bàsiques i tècniques simples corresponents a l’ etapa d’ iniciació en el Karate-Do
Aspecte Cognitiu: durant la pràctica l’ alumne realitzarà l’ aprenentatge dels diferents nivells amb concentració , reflexió i acció. Per cada treball l’ alumne ha d’ entendre d’ una manera senzilla la tasca a realitzar i amb la repetició, assimilar-la de manera natural.
Aspecte Social: el karate-do dóna al nen seguretat per relacionar-se amb els altres. Practicar de manera que l’ alumne aprengui dintre d’ un marc de tolerància, solidaritat i harmonia, amb disciplina i respecte per les normes del karate-do i de l’ escola.
Aspecte Emocional: la pràctica del karate-do comporta una sèrie de situacions on l’alumne aprengui a gestionar les diferents emocions ( ràbia, frustració, tristesa, eufòria, etc.) Volem que agafi confiança en si mateix, que el faci gaudir de la pràctica  del karate-do tant a dintre de           l’ escola com a fora.
OBJECTIUS MOTRIUS I TÈCNICS
Es tracta de desenvolupar les habilitats motrius bàsiques (potència,                                                     velocitat i resistència mitjançant circuits, estacions i jocs).
Treballs tècnics bàsics com són:
-kihon:  exercicis de tècniques d’ atac I de defensa de manera individual
-Kihon kumite: és el treball per parelles aplicant els conceptes bàsics.
-kata: són exercicis de formes de manera individual i en grup.
-Zazen:  treball de meditació i relaxació.
-Teoria:  explicació oral dels valors en el karate-do.
karateca
PLANIFICACIÓ DE LES cLASSES
Treball descalfament incidint sobretot en la flexibilitat i I’elasticitat.
Treball de psicomotricitat:
.Coordinació del tronc superior i inferior, dreta i esquerra (contraris).
.Circuits, pistes americanes i jocs.
.Treball de caigudes i tombarelles (tatami).
Treball bàsic de karate: individual i per parelles, i exercicis de formes (kata).
Treball físic: potència, velocitat i resistència.
Treball del Zen: filosofia ,meditació, relaxació ,potència el ki (energia interna).
Treball de disciplina i respecte.
per a nenes i nens de p3 a 6è
 classe impartida pel mestre Pablo Mariano
LOGO-DIN4

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>