TALLER D’INSTRUMENTS
Guitarra – Piano
iniciació a la practica musical instrumental
L‘objectiu és posar en pràctica els valors “teòrics“ apresos a les classes i el contacte amb la música mitjançant un instrument.
Ja coneixem el potencial de la música: augmenta la capacitat de concentració, estructura la forma d‘estudiar del nen, doncs és una tasca que requereix constància, contribueix a la integració dels alumnes en el món cultural, activa parts del cervell que normalment romanen adormides -diversos estudis científics han constatat aquesta afirmació- també li dóna l‘oportunitat al nen de relacionar-se amb altres nens en un espai de creativitat. A més a més la música es pot realitzar amb qualsevol instrument fins i tot amb artefactes que , a priori, semblarien o podrien no considerar-se musicals.
Dit això, considerem molt important l‘experimentació des de l‘inici amb diferents instruments i amb temps, anar observant quin és l’ instrument que li agrada al nen, del seu possible potencial sobre altres instruments, doncs considerem que aquest és un bon inici…
Preferim inculcar als nostres alumnes una estima per la música i pel seu instrument, per sobre de possibles resultats futurs, establir vincles i no barreres, independentment de si el nen/a està més o menys capacitat…, doncs l‘ experiència ens ha demostrat que tota activitat que es realitza des de l‘entrega i la passió convençuda acaba essent molt més gratificant i profitosa que en les ocasions en les quals es fa la elecció per l‘alumne, considerant que és el millor pel nen, sense tenir realment en compte que és el que apassiona realment a l‘alumne.
L‘ experiència ideal seria obtenir com a resultat el benestar del nen i obtenir el total recolzament i implicació dels pares. Volem que l‘activitat musical sigui un vehicle més de comunicació entre petits i grans. Un espai per l‘expansió de la creativitat i l‘amor per la música, que tothom pugui gaudir de l’activitat i que aquesta esdevingui profitosa i divertida, tant pel nen com pels pares i mares.
Una vegada que l‘alumne té contacte amb la música d‘una manera natural i gratificant, quan aquest alumne ja està entregat, comencem el camí meravellós de l‘experiència vital musical.
L‘alumne, amb el temps i mitjançant les seves experiències, podrà veure quin és l’ instrument o inclús els instruments, que finalment el caracteritzaran.
En aquesta ocasió el primer contacte amb l’ instrument és importantíssim, hem de generar tots plegats un ambient de classe de total confiança i respecte vers el treball, introduir [‘alumne amb una actitud de treball d‘intercanvi mutu, d‘implicació, tant per part de l‘alumne com per part del professor/a ja que promovem un espai d’ aprenentatge i diversió.
Tenim la seriosa convicció que un mestre motivat i amb confiança implantarà en el seu alumne aquesta manera de treballar, aquesta serà una de les condicions de base més importants.
Les persones que treballen en aquesta projecte estan implicades i motivades. Treballar en equip, sense esperar resultats grandiloqüents i esperant-ho tot quan s‘ha realitzat una bona feina.
La música dóna eines per afrontar la vida, molt importants, és una activitat que es genera a partir de l‘assaig d‘error. L‘alumne comenta a conviure i a veure els resultats que venen d‘una constància i d‘estimar molt el que fas, que si hi ha un passatge musical que no surt no hi ha cap problema, amb paciència i treball sortirà. A vegades en inici costa una mica que l‘alumne sigui conscient d‘aquest fet, dons se‘ns educa en una societat que vol resultats ràpids i perfectes i això, malauradament, a la pràctica comporta desil·lusió i moltes vegades frustració. Sabent que es desenvolupa una activitat, que si es treballa amb una bona direcció i amb un grau d‘energia positiva, donarà els seus fruits, però sense obsessionar-nos per aquest fet.
Hem pogut comprovar com la música potencia i desenvolupa les capacitats tant intel·lectuals com emocionals. Envaeixen de manera gratificant totes les àrees de la vida familiar i social. Dóna la oportunitat de conèixer moltes persones d‘altres cultures, d‘altres artistes, que poden promoure espais per la creació i la integració humana… La música agermana a les persones. Es un llenguatge universal.
També hem d‘aprendre a conviure amb el treball diari, doncs s‘han d‘adquirir eines de treball de constància, no es una activitat que doni fruits si s‘estudia just el dia anterior a la classe, algun rendiment se‘n traurà, però no tant gustós com la feina ben feta.
METODOLOGIA